.

Köszönet, hogy megtisztelsz a jelenléteddel!!!

2013/06/23

Levendula buzogány készítése képekben...

Én 30 szálból készítem...hosszú szárúakat válogattam (mert tudtam válogatni!), de ez lényegtelen. Páros szám legyen a levendula virág. Le leveleztem és összerendeztem a virágzatot, majd alatta megkötöttem szaténszalaggal úgy hogy hagytam a virágfejtől hosszabb szaténszalagot, amit bedugtam...a virág között lógott ki...(ezt húzom elő, amikor végig fonom, hogy megkössem a fonott szállal). Megfordítottam a csokrot, virág fejeket fogtam a bal markomban...a szárak felfelé állnak ( én nem hajtottam le előre az egészet, de ezt kitapasztaljátok...hogyan jobb!). A szaténszalaggal elkezdtem fonni úgy, hogy lehajtok két szálat, arra ráteszem a hosszú szaténszalagot, majd a szalag tetejére hajtok két szálat...utána a szalagot áthajtom az előzőleg lehajtott két szálra, hogy a szalag alá ismét lehajthassak még két szárat. Miután minden szárat lehajtottam, óvatosan folytatom a fonást, hogy a száram el ne roppanjon. Így kettessével haladva befonjuk az egészet, hogy egyszer fölötte...egyszer alatta...egyszer fölötte...alatta...addig, amíg végig nem fonjuk a virágkalászt". Akkor előhúzom a meghagyott szalag másik végét a belsejéből és a kettőt összecsomózom. Így kerül a buzogány belsejébe a levendulavirág. Ha szép szorosan fonjátok, akkor benne is marad...így a szalagot igyekezzetek a másik sor mellé feltolni, hogy ne legyenek rések közötte és húzzátok is meg a szalagot, mert úgyis száradni fog és zsugorodik a szára ezért fontos, hogy ne túl szoros, de azért feszes legyen a fonat. Ha túl kicsik a virágok és ducibbat szeretnétek, akkor akár még 20 virágkalászt is bedughattok a virág közepébe és azt markoljátok. Szépen kiszárad benne...kezeitek között megmorzsolva egész évben érezhetitek illatát!!! Szalagot vehettek bármilyen színűt, 0,5 cm-es, 1 cm-es vagy annál nagyobbat a következő méret 1,5 cm-es. Én az utolsó kettővel készítem...a vastagabb a türelmenetleneknek jobb. Gyorsabb! Remélem segítettem!


12 megjegyzés:

  1. Nagyon köszönöm! soha nem jöttem volna rá magamtól! :) megpróbálom majd...

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szívesen!!!! Érdemes készíteni! Megmarad belőle...és tovább érezheted! Puszi

    VálaszTörlés
  3. Drága vagy!!!!!Most már meg fogom próbálni!!!!:)

    VálaszTörlés
  4. Jó játék Ozser! D:)) olyan szedjél hangyát tipusú, ha 20 darabot készítesz egymás után! D:)) De kell egy kis őrültség:)) Estére kifáradok benne, reggel meg alig várom, hogy mehessek csinálni! De ez így természetes... Tavaly csak 4 koszorút, 3 buzogányt csináltam... Most ez a gyakorló évem! Gyakorlatom...mennyit bírok a virágzás alatt! D:))

    VálaszTörlés
  5. Na drága Mammka!!! Akkor neked is jól jött! Egyébként egyszer már tettem fel elkészítést!
    Próbáld ki!
    Szép estét nektek!

    VálaszTörlés
  6. :)
    Lehet,hogy még én is csinálok??
    Holnap megnézem,van-e még használható virág...,Téged olvasva megint megjött a kedvem egy kis buzogányhoz:)
    Nagyon jó a leírás!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jó elfoglaltság! De szívesen tekergetném én is ezeket a buzogányokat, de a legfontosabb hiányzik belőle, az alapanyag. Nekem van még olyan amit évekkel ezelőtt készítettem és még mindig illatos ha megdörzsölöm kicsit.

    VálaszTörlés
  8. Belli csinálj!!! Adok én virágot! D:)) nekem már elfogyott 60 m szalag! Ma venni kell...D:))
    Akkor jó, ha jó!
    Pusz

    VálaszTörlés
  9. Jó ám Mancoka! Azért, dél körül tartok egy kis szünetet...úgy még jobb! D:))

    VálaszTörlés
  10. Ilyen gyönyörűséget még nem is láttam! Na most aztán elkapott a sárga irigység, de sajnos nekem sincs alapanyagom, így csak gyönyörködök és irigykedek tovább. :)))

    VálaszTörlés
  11. Pontosan ezt készitettem el én is pár évvel ezelőtt...Köszönöm az ötletet, most én is felelevenitem egy kicsit...

    Csodás!Köszönöm...

    Szép napot kivánok..
    P.

    VálaszTörlés

Follow by Email

Köszönet Bellinek!

Köszönet Emerenciának!

Köszönet a díjért VRJúliának!

Köszönet Dittinek ...

Babettétől...köszönöm!

Angol, Villámolvasás, agykontroll Gyöngyösön!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...