.

Köszönet, hogy megtisztelsz a jelenléteddel!!!

2012/11/21

Hópehely és csillagok horgolásához szükséges...




Sajnos én csak rajzok alapján tudok horgolni, mert nem értem az angol jelöléseket! De Belli jóvoltából, Google translate segítségével talán jobban boldogulok, ezekkel a jelölésekkel együtt használva a kettő már érthetőbbé válik számunkra.. Ezt egy honlapon találta ITT gondoltam megosztom annak, aki még nem látta és nekem is megmarad...

KIS ANGOL-MAGYAR HORGOLÁS SZÓTÁR
Ch= láncszem
Ch- = előző sorban készített láncszem
ch-sp = láncszemív (amikor láncszemekből horgolunk íveket)
CL = egyszerre befejezett pálcák (amikor pl. 2 ráhajtásos pálcát horgolunk egybe)
cont =folytatás
DC= egyráhajtásos pálca
DCTG= 2 egyszerre befejezett egyráhajtásos pálca
dec= fogyasztás
DTR= kétráhajtásos pálca
Fl=első hurok( a szem tetején kettő van, ez a feléd eső) 
Foll= kövesd, következő
HDC= félpálca( van ráhajtás, de ugyanúgy horgolandó, mint a kispálca, áthúzom mind a három hurkon)
Inc= szaporítás
LP = hurkok( az a kettő a szem tetején) 
p = pikó ( tulajdonképpen láncszem hurok , általában 3 vagy 5 láncszemből hamis kispálcával készül)( pl.visszaszúrok a kezdő láncszembe, ami lehet a 3. vagy 5. láncszem és hamis pálcával lehorgolom)
Pat/patts = minta
pc = popcorn( ez egy sokráhajtásos pálcákból készült egyszerre befejezett szemtípus)
pm = sor jelző
Prev= előző
rem= fennmaradó
rep = ismétlés 
rnd = kör
RS= a minta színoldala
Sc= kispálca
SC2TOG = 2 egyszerre befejezett kispálca( ha a szám változik, akkor annyi, amennyit írnak)
Sk = átugrás/ kihagyás
st st = hamis kispálca
sp = hely( ez általában előző láncszemet, ívet, vagy azt jelenti, hogy a szemek közé kell horgolni)
st =szemek
tch =forduló szem/ magasítás (amikor befejezem a sort és összekapcsolom a kettőt, akkor írja, hogy hány láncszemmel magasítsak)
tog =együtt ( ez a fogyasztást jelöli)
tr =kétráhajtásos pálca
tr tr=3 ráhajtásos pálca
WS =hátodal (pl. a nagyi négyzetnél, amikor megfordítjuk a horgolást )
Yo =fonal elvágása 


2 megjegyzés:

  1. Nagyon szívesen...hiába a horgolás téren még sok tanulnivalóm akad:)) Volt, amit még ebből sem értettem és mellé írtam zárójelbe, hogy essen le...
    Minden jót Mammka! Én most szüneteltetek, mert elfogyott a fonalam! Fehér az én karácsonyom és már azon gondolkodtam, hogy webáruházból kellene rendelnem, de túl amatőr vagyok, hogy láthatatlanban fogás nélkül rendeljek...úgy megérné, ha többen összefognánk ismerősek...de majd szétnézek...
    Remélem te is hasznát veszed!

    VálaszTörlés

Köszönet Bellinek!

Köszönet Emerenciának!

Köszönet a díjért VRJúliának!

Köszönet Dittinek ...

Babettétől...köszönöm!

Angol, Villámolvasás, agykontroll Gyöngyösön!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...