.

Köszönet, hogy megtisztelsz a jelenléteddel!!!

2012/05/16

Paradicsomos padlizsán ragu....



Így nevezetem el egy pár éve amióta készítem....és ami nagy kedvencünk lett... így Zsolti kérésére tegnap ez volt a vacsora. Hazánkban már igen elterjedt ez a tojásgyümölcs féleség, ami a burgonyafélék családjában tartozik..termesztése igen egyszerű mi már 5-6 éve foglalkozunk vele és a veteményes kertből nem maradhat ki egyik évben sem. Célszerű a burgonyától távolabbi helyre ültetni, mivel nem csak nekünk, de a krumpli bogár egyik kedvenc eledele...
Van amelyiket bokrosan neveljük, de mint a paradicsomnál, ha az oldalhajtásokat rendszeresen kicsípem, akkor felfelé nől, kevesebb, de nagyobb terméseket fejleszt...




































Paradicsomos padlizsán ragu

Hozzávalók:
2 szépséges padlizsán (kockára" vágva)
4 fej nagyobb vöröshagyma (felkockázva)
só, piros paprika fűszer, 3 színű bors, kakukkfű, oregáno, bazsalikom
2-3 kicsi fácános sűrített paradicsom konzerv

Elkészítése gyors és egyszerű.....üvegesre pirított hagymára 2 teáskanál piros paprikát teszek gyors forgatás és mielőtt megégetném rádobom a padlizsánt. Ízlés szerint fűszerezem...miből mennyit teszel azt rádbízom..., mert én igen fűszeresen szeretem. A paradicsom sűrítményt felengedem vízzel, hogy jó híg legyen ebben szépen megpárolódik a padlizsán egy 15-20 perc alatt. Néha megkeverem....


Szeretem a friss fűszernövények használatát...így ha tehetem azokkal készítem. Ha már a kertben a paradicsom is terem, akkor felváltom azzal a konzerveket. A bazsalikomot csak a végén teszem bele, hogy a zamatát megőrizze nekem. Sajna a bazsalikom palántáim még nagyon törpényiek, de azért nem hagyhattam ki a tetejére rá kellett hogy tegyem!!! Én legjobban kenyérre halmozva szeretem és Kirikém is úgy látom, mert az egyiket elcsaklizta tőlem...
Friss padlizsán isteni finom, nem kell félni kesernyés ízétől...esetleg akkor lehet még fanyar, ha nem eléggé ért be. Viszont ezek 3 napot álltak a hűtőmben....így felhasználás előtt egy órát besózva pihentettem, törlőpapíron, ami felszívta a kiengedett levet....így kerülvén el, hogy méregből kesernyés legyen""
Ezen kívül kedvencünk még a padlizsánkrém, és az olíva olajon sült padli, ami engem mindig a sült vargányára emlékeztet...nem is tudom miért???
Ideje volna bővítenem a padlizsánra kiterjedt receptjeimet, mert igazán ízletes és finom ételek készülhetnek máshogyan is belőle!!!



































Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönet Bellinek!

Köszönet Emerenciának!

Köszönet a díjért VRJúliának!

Köszönet Dittinek ...

Babettétől...köszönöm!

Angol, Villámolvasás, agykontroll Gyöngyösön!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...