.

Köszönet, hogy megtisztelsz a jelenléteddel!!!

2012/02/17

Ismer......?



Isler.....engem ismer! Tudja, hogy egyik kedvencem! Ezt az ünnepek alatt készítettem, a múltkor említettem, hogy farsangi sütinek is tökéletesen megfelel. Íme, ahogy én készítettem:

Tésztához:
300 g finomliszt
150g porcukor
150g darált dió
reszelt citromhéjat
csipet sót
2 tasak vaníliás cukor - ezt alaposan összekeverem!
Utána hozzáadom:
150 g olvasztott margarint
1 nagy evőkanál tejfölben eldolgozott 1 tojássárgáját - aztán az egészet gyorsan alaposan összegyúrom cipóvá és bedobom a hűtőbe 2 órára.

Ez idő alatt játszunk egyet és felkészítem Lizát a szaggatásra. Sőt addig sütőpapírral kibélelek 3 tepsit, hogy ne kelljen mosogatnom utána. (180 fokra előmelegítem a sütőt, amikor neki állok szaggatni a tésztát, addigra kellő képen be is melegszik mire végzünk a szaggatással.)

Tészta kipihente magát, akkor lisztezett munkapultomon (nem használok deszkát, hogy még azt is mosogassam....! áh..!) kinyújtom 3-4 mm-re éa lisztbe mártott boros pohárral kiszaggatjuk Lizával. Egy pohárba magamnak öntök bort abból iszok, a másikkal szaggatok. Na jó....most csak bort prédikálok!!! Nem iszok!!

Tepsire sorakoztatjuk őket, mint a hűséges katonák és irány a frontra! Mehetnek a forró harcmezőre sülni szegény katonák! Végül úgyis végük lesz, mert felfaljuk őket.....ham-ham-ham!
Ez idő alatt már folyik a nyálunk...alig várjuk, hogy kisüljenek az első tepsis sütik. Légkeverésre rakom a sütőmet és így bepakolom mind a három tepsit sülni...10-12 perc alatt kisül, de csak érzésre megyek, ha világosbarna akkor kiveszem. Kicsit hűlik, aztán rácsra teszem....tovább hűsölnek kis katonáim....!

Amíg teljesen kihűlnek.....újabb játszás következik. Sőt kóstolás...a lányok sorra kérik a következő áldozatot. Következik a 150g savanykás lekvárral történő megtöltés. Én hőálló lekvárt szoktam venni vegyes gyümölcs ízűt és amiért szeretem, hogy nem folyós, ezért kisütés és hűlés után gyorsan meg tudom tölteni őket és nem kell várnom, hogy kellőképpen összetapadjon...gyorsan összeragadnak...mire mindet megtöltöm kezdhetem is és már mártom is bele a csokoládéba.

Vízfürdőben olvasztok 300g tortabevonós étcsokoládét (nem aprózom el!), amihez öntök 2 evőkanál olívaolajat, mert nálam csak az van. Amennyire az ujjam engedi...belemártom a forró csokiba és rácsra rakom, hogy le csurogjon a fölösleges csoki róla. Ha díszítem, akkor a csokiba mártás után rászórom a mandula pálcikát vagy különböző cukorkákat, dísz színes cukorgyöngyöket....különböző magvakat mint a mogyorót vagy pisztáciát...bármivel lehet.

Általában ezeket a műveleteket estére időzítem...reggelre csodálatosan megszilárdul és szállításra kész. Persze én dupla adaggal indítok, hogy maradjon is és itt a megmaradt csokit még rákanalaztam a tetejükre, hogy ne menjen feleslegbe. A többit a csajok újacskájukkal kitisztították......

Nagyon finom a tésztája.....puha már este...így frissen is falunk belőle!!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönet Bellinek!

Köszönet Emerenciának!

Köszönet a díjért VRJúliának!

Köszönet Dittinek ...

Babettétől...köszönöm!

Angol, Villámolvasás, agykontroll Gyöngyösön!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...